Retningslinjer for kontrolleret genåbning af Musholm

Ferieboliger:

  • Alle værelser og feriehuse sættes i karantæne mellem hver udlejning i det tidsrum, Sundhedsstyrelsen anbefaler på udlejningstidspunktet
  • Der er afsat ekstra tid til rengøring af ferieboliger
  • Medarbejderne anvender værnemidler ved rengøring
  • Alle flader afsprittes inkl. sengeramme, fjernbetjeninger, håndtag m.m.
  • Ekstra rengøring af toiletter/håndvask og køleskab
  • Det er muligt at medbringe eget sengetøj
  • Gæster opfordres til at lufte ferieboligen ud inden afrejse, og Musholm foretager ligeledes udluftning over det hele efter endt rengøring.

Fællesarealer:

  • Fællesarealer rengøres en gang dagligt
  • Toiletter v. restaurant, hal og mødelokaler vil kun i begrænset omfang være åbne. Gæster henvises til toiletter på værelserne (lift m.m.). Tydelig skiltning viser, hvilke toiletter der er åbne.
  • Der vil blive ophængt logbog på alle åbne toiletter, hvor du kan tjekke rengøringsfrekvensen.
  • Der er opsat spritautomater i hal, ved restaurant, mødelokaler, ved indgang og fællesarealer Opfyldning sker ved rengøring af fællesarealer.
  • Bagagevogne forefindes i lobby og afsprittes før og efter brug

Generelt vedrørende rengøring:

  • Når et værelse, fællesområde eller andet er rengjort, smides klude m.m. ud eller i en pose til vask. Ingen klude bruges igen andre steder.
  • Rengøring/afspritning gælder også stikkontakter, fjernbetjeninger, gelændere, dørkontakter, dørhåndtag, vandhaner, toiletknapper, toiletsæder, bordoverflader, køleskabslåge/håndtag, armlæn.

Receptionen:

  • Receptionsskranken sprittes af hver 2. time
  • Nøgler sprittes af inden udlevering og udleveres ikke i holder. Nøgler ligger v. ankomst klar i receptionen, så gæster selv efter nærmere aftale kan tage nøglerne.
  • For at begrænse antallet af personer i receptionen opfordrer vi gæster til at ringe ved ankomst, så vi kan gøre klar, og indtjekningen kan foretages af kun 1 person pr. udlejning.
  • Retningslinjer for færdselsregler lægges i alle boliger.
  • Salg af is, slik og drikkevarer vil foregå m. handsker på. Vi opfordrer gæster til at benytte vores digitale indkøbsplatform, hvor mad og receptions-salgsartikler kan købes og leveres til huset.
  • Lobby må ikke være samlingssted for gæster.
  • Alle gæster opfordres til at benytte kontantløs betaling. Så vidt muligt skal afregning for værelse m.m. være foretaget dagen inden afrejse.

Restaurant:

  • For at tilbyde vores gæster en så sikker og tryg ferieoplevelse som overhovedet muligt vil Restaurant Evald K ikke være åben for a la carte servering i 2020, idet vi ønsker at begrænse den fysiske kontakt mellem medarbejdere og gæster, samt antallet af mennesker ad gangen i fællesarealerne
  • I stedet for a la carte-menu tilbyder Restaurant Evald K i ugerne 26-34 en enkelt sommermenu, bestående af dagens ret, et vegetaralternativ, en grillpakke og tre desserter. Mad kan kun købes mod forudbestilling.
  • Restaurant Evald K har valgt at følge Sundhedsstyrelsens normale arealkrav på 4 kvadratmeter pr. gæst, hvilket betyder at vi kan servicere 35 gæster ad gangen. Restauranten vil derfor være forbeholdt gæster i ferieboliger uden køkken og spisebord (i-husene i cirkelhuset). Det kan derfor i sjældne tilfælde være nødvendigt at aftale spisetid med receptionen til alle måltider. Bor du i et af i-husene, oplyser vi dig naturligvis om behov for at aftale spisetid ved ankomst.
  • Gæster i familiehuse og gruppeboliger varmer og anretter selv maden ud fra vedlagt vejledning.
  • Musholm tilbyder levering af færdigretter fra Evald K, frugtkasser og dagligvarer mod bestilling digitalt via Musholm Digital Guestbook eller på telefon i tidsrummet kl. 11-15, senest 24 timer før levering. Grillpakken skal dog bestilles 48 timer før.
  • Varer leveres i vaskbare kasser uden for feriehuset. Musholm sender SMS umiddelbart inden levering.
  • Tilberedning/emballering af mad:
  • Intet forlader køkkenet, uden det er filmet eller i lukket boks.
  • Fødevarestyrelsens retningslinjer overholdes.

Udbringning af mad:

  • Medarbejdere er iført værnemidler ved udbringning af mad. Rulleborde er afsprittet.
  • Hver gæst kender tidsrum for levering af mad. Maden sættes ved døren til værelset. Vi sender sms før levering og banker på døren ved levering (ingen fysisk kontakt med gæst).
  • Efter varslet levering har gæster selv ansvar for at sætte varer i køleskab.

Fællesspisning på tværs af familier/grupper:

  • Restauranten er forbeholdt gæster fra hus 40-63, som har hver deres eget bord, der afsprittes efter hvert måltid. Øvrige gæster tilbydes at købe samme retter som ”Take-Away” til opvarmning, anretning og spisning i feriehus eller udendørsarealer
  • Terrassen står til fri afbenyttelse under forudsætning af, at Sundhedsstyrelsens anvisninger om afstand m.m. overholdes. Gæsterne tager selv service med fra feriehusene til måltidet og tager det bagefter med tilbage.
  • Aktiviteter:
  • Fitnessrum og boldbadet i ribberummet er lukket, indtil regeringen giver tilladelse til åbning af fitness-centre, formentlig den 31. august 2020.
  • Svævebane/klatrevæg er lukket, så længe afstandskravene er gældende.
  • Gamerrummet kan kun benyttes af 2 personer ad gangen. De øvrige 3 computere er flyttet til Forvandlingshulen, hvor de kan bruges af gæsterne. De øvrige 5 skærme kan bookes til levering i huset inden indtjek. Borde, skærme og tastaturer afsprittes før og efter brug. Musholm rengørr og afspritter hver morgen.
  • El-hockey kan bookes under forudsætning af forældre/hjælper-deltagelse. Stole rengøres og afsprittes efter brug
  • Rampen og hallen er åben i forhold til de til enhver tid gældende regler for afstand og forsamling. Vi arbejder på at etablere trafiklys, så ensretning er mulig
  • Boldspil, gymnastikredskaber og badminton vil være tilgængelige, men skal afsprittes før og efter brug. Hallen og redskaberne rengøres én gang dagligt af Musholm. Antal og afstand skal følge gældende retningslinjer.

Færdselsregler/retningslinjer for gæster:

  • Gæster bedes venligst respektere interne og eksterne retningslinjer samt lytte til de anvisninger, vores medarbejdere giver, for at alle kan få en god oplevelse.
  • Gæster opfordres til at tømme skraldespand, inden den er helt fyldt og altid ved afrejse. Intet affald bør så vidt muligt overlades til Musholms rengøringspersonale. Såfremt efterladt affald medfører ekstra værelseskarantæne, vil det udløse betaling for et værelsesdøgn.
  • Musholm arbejder på at etablere trafiklys på gangene, så det er muligt at etablere ensretning. Gæster uden funktionsnedsættelse opfordres til at bevæge sig udendørs mellem zonerne i så vid udstrækning som muligt.
  • De steder, hvor det er muligt og nødvendigt, vil vi etablere afstandsmærker og markere gangretning med pile på gulvet. Vi lægger et informationskort i hver feriebolig, og det vil også være ophængt på strategiske steder.
  • Vi opfordrer til at være udendørs mest muligt.
  • Omklædningsfaciliteterne v. badestranden er lukket af.
  • Retningslinjer for ejendom:
  • Fejl og mangler skal som altid meddeles til receptionen. For at undgå fysisk kontakt bliver der på forhånd indgået aftale med gæsten, hvornår vi kan gå ind i huset. Den, der skal udbedre fejl/mangler, har værnemidler på (handsker evt. mundbind)
  • Vi holder afstand jf. SSI´s retningslinjer
  • Vi møblerer kun mødelokaler, når der ikke er gæster til stede. Borde/stole, fjernbetjeninger, mikrofoner og dørhåndtag afsprittes før og efter brug
  • Hjælpemidler sættes ud, inden gæsternes ankomst og vil være afsprittet
  • Gæster skal være opmærksomme på, at hjælpemidlerne skal være bestilt inden kl. 15.30, og de vil herefter blive bragt ud efter nærmere aftale med gæsten.

Løbende opdatering:

  •  opdateres løbende efter myndighedernes retningslinjer.
Der kan hentes overordnet information på  www.sst.dk