Retningslinjer på Musholm i forbindelse med Coronavirus

Hverdagen er ikke som den plejer. God afstand og høj hygiejne er det bedste våben mod COVID-19.

På Musholm gør vi fortsat alt for, at du som gæst skal føle dig tryg under dit ophold. Vi holdes løbende orienteret via relevante myndigheder og tager de nødvendige forholdsregler i overensstemmelser med deres anbefalinger. Forsamlingsforbuddet er lige nu på 100, men på 500 hvis gæsterne sidder ned. Vi har inkorporeret alle myndighedernes anbefalinger i vores daglige rutiner. Du kan derfor være tryg, når du holder møde eller bor hos os, og vi glæder os til at byde dig ”velkommen tilbage”.

Som gæst hos Musholm anbefaler vi dig at følge myndighedernes retningslinjer. Der kan hentes overordnet information på www.sst.dk.

Receptionen:

• Receptionsskranken sprittes af hver 2. time.
• Nøgler sprittes af inden udlevering og udleveres ikke i holder. Nøgler ligger v. ankomst klar i receptionen, så gæster selv efter nærmere aftale kan tage nøglerne.
• Fejl og mangler skal som altid meddeles til receptionen. For at undgå fysisk kontakt bliver der på forhånd indgået aftale med gæsten om, hvornår vi kan gå ind i huset. Den, der skal udbedre fejl/mangler, har værnemidler på (handsker evt. mundbind).
• Hjælpemidler sættes ud, inden gæsternes ankomst og vil være afsprittet.
• Gæster skal være opmærksomme på, at evt. manglende hjælpemidlerne skal være bestilt inden kl. 16.00 på ankomstdagen, og de vil herefter blive bragt ud efter nærmere aftale med gæsten.
• Af hensyn til færdsel i Lobby henstiller vi til, at denne ikke må være samlingssted. Her henvises i stedet til mødelokaler.

Ferieboliger:

• Der er afsat ekstra tid til rengøring af ferieboliger.
• Medarbejderne anvender værnemidler ved rengøring.
• Alle flader afsprittes inkl. sengeramme, fjernbetjeninger, håndtag m.m.
• Ekstra rengøring af toiletter/håndvask og køleskab.
• Det er muligt at medbringe eget sengetøj.
• Gæster opfordres til at lufte ferieboligen ud inden afrejse, og Musholm foretager ligeledes udluftning over det hele efter endt rengøring.

Fællesarealer:

• Fællesarealer rengøres én gang dagligt.
• Der er ophængt logbog på alle toiletter, hvor du kan tjekke rengøringsfrekvensen.
• Der er opsat spritautomater i hal, ved restaurant, mødelokaler, ved indgang og fællesarealer. Opfyldning sker ved rengøring af fællesarealer.
• Bagagevogne forefindes i lobby og afsprittes før og efter brug.

Generelt vedrørende rengøring:

• Når et værelse, fællesområde eller andet er rengjort, smides klude m.m. ud eller i en pose til vask. Ingen klude bruges igen andre steder.
• Rengøring/afspritning gælder også stikkontakter, fjernbetjeninger, gelændere, dørkontakter, dørhåndtag, vandhaner, toiletknapper, toiletsæder, bordoverflader, køleskabslåger/håndtag, armlæn.

Restaurant:

• Vi bestræber os på, at måltider/mad bliver portionsanrettet, enten serveret eller som self service.
• Vi overholder naturligvis myndighedernes afstandskrav i vores restaurant. Det kan derfor være nødvendigt at aftale spisetid med receptionen/konferencen til alle måltider.
• Alle kontaktflader afsprittes samt tagtøj udskiftes løbende.
• Der vil være sprit tilgængeligt flere steder i serveringsområdet.
• Fødevarestyrelsens retningslinjer overholdes.

Fællesspisning på tværs af familier/grupper:

• Terrassen står til fri afbenyttelse under forudsætning af, at Sundhedsstyrelsens anvisninger om afstand m.m. overholdes. Gæsterne tager selv service med fra feriehusene til måltidet og tager det bagefter med tilbage.

Aktiviteter:

• Svævebane/klatrevæg er lukket, så længe afstandskravene er gældende.
• Gamer-rummet kan kun benyttes af to personer af gangen. De øvrige tre computere er flyttet til Forvandlingshulen, hvor de kan bruges af gæsterne. De øvrige fem skærme kan bookes til levering i huset inden indtjek. Borde, skærme og tastaturer afsprittes før og efter brug. Musholm rengør og afspritter hver morgen.
• El-hockey kan bookes under forudsætning af forældre/hjælper-deltagelse. Stole rengøres og afsprittes efter brug.
• Rampen og hallen er åben i forhold til de til enhver tid gældende regler for afstand og forsamling.
• Boldspil, gymnastikredskaber og badminton vil være tilgængelige, men skal afsprittes før og efter brug. Hallen og redskaberne rengøres én gang dagligt af Musholm. Antal og afstand skal følge gældende retningslinjer.
• Omklædningsfaciliteterne v. badestranden er lukket af.

Konferencelokaler:

• Vi møblerer kun mødelokaler, når der ikke er gæster til stede. Borde/stole, fjernbetjeninger, mikrofoner og dørhåndtag afsprittes før og efter brug.
• Vi tager højde for afstandskrav efter de gældende retningslinjer på 2 m.
• Konferencelokale 1: max. 40 personer.
• Konferencelokale 2: max. 40 personer.
• Konferencelokale 1 & 2: max. 80 personer.
• Konferencelokale 3: max. 40 personer.
• Konferencelokale 4: max. 16 personer.
• Multihal A: max. 228 personer.
• Multihal A & B: max. 456 personer.