FAQ – ofte stillede spørgsmål og deres svar

FAQ generelt:

– Hvor mange har I plads til?
Svar: Vi har 176 sengepladser, og vi har alt lige fra dobbeltværelser til feriehuse med plads til op til 12 personer.

– Hvordan er husene indrettede?
Svar: Se beskrivelse og plantegning over værelserne ved at trykke på denne sætning.

– Hvor længe har receptionen åbent?
Svar: Der er som udgangspunkt altid åbent hver dag fra kl. 08.00 – 17.00. I receptionen hænger et skilt med den pågældende uges åbningstider, hvor eventuelle ændringer vil være skrevet ind. Hvis I ankommer efter receptionens åbningstid, er det muligt at aftale, at husnøglerne kan afhentes i en lille nøgleboks, der sidder på venstre væg lige ved hovedindgangen (når du har front mod indgangen). Koden til boksen oplyses ved indgåelse af aftalen med receptionen.

– Er der badestrand?
Svar: Ja, der er badestrand ca. 300 meter fra hovedbygningen. Badestranden har en kørestolsvenlig badebro, som er sat op i forår-/sommersæson.

– Må man have egne drikkevarer eller egen forplejning med i mødelokalerne/lokaler i hovedbygningen?
Svar: Nej, egen forplejning er kun tilladt i feriehuse/værelser + dertilhørende terrasse. Drikkevarer og forplejning til indtagelse i mødelokaler, hal eller andre lokaler i hovedbygningen, skal købes i restauranten eller receptionen.

– Hvad kan man købe i kiosken?
Svar: Kiosken er i receptionen. Her kan I købe slik, chips, is, chokolade, kaffe, tandpasta, tandbørster og andre små fornødenheder, man måtte have glemt i bagagen. Også postkort, spil, smykker, keramik samt løbe- og cykeltøj kan købes.

– Er der aktiviteter i hal/udendørs under vores ophold, og hvad koster det at bruge hallen?
Svar: I vinterferien (uge 7), sommerferien (uge 28, 29, 30 og 31) og efterårsferien (uge 42) er der planlagte aktiviteter i hallen eller udendørs, som man kan deltage i gratis som overnattende gæst. Hvis jeres ophold er uden for disse ferier, må I benytte hallen gratis, hvis den er ledig. Dog kræver visse aktiviteter (f.eks. svævebane, klatrevæg eller el-hockey), at én af vores instruktører er til stede, som skal bookes senest 14 dage i forvejen. Det er mod gebyr også muligt at booke hallen kun til eget brug, hvis I vil være sikre på at have adgang uden andre deltagere.

– Må man have husdyr med?
Svar: Ja, det må man godt. Dog er nogle af vores huse såkaldte allergihuse, hvor dyr ikke må medbringes, hvorfor det altid skal meddeles til receptionen i god tid inden ankomst, hvis man medbringer dyr, så I kan blive tildelt et hus, hvor dyr på medbringes. Der opkræves et husdyrtillæg på 250 kr. pr. ophold pr. hus, hvor dyret opholder sig, til ekstra rengøring af huset. Husdyr må ikke medbringes i restauranten (servicehunde er undtaget).

FAQ, Feriegæster

– Kan man bestille mad; er der restaurant, og hvornår har den åbent?
Svar: I kan godt bestille mad, og der er restaurant. Forplejningen kan I bestille ved booking af ophold. Restauranten er åben tirsdag – lørdag fra kl. 08.00 – 10.00 for morgenmad og igen kl. 18.00 – 21.30 til aftensmad. Søndage og mandage er restauranten lukket, men det er muligt at bestille mad i huset, hvor køkkenet forbereder mad, der kan medbringes i eget hus. I uge 1 – 21 og uge 40 – 52 skal der altid bestilles bord og mad på forhånd (senest 24 timer før). I uge 22 – 39 har restauranten á la carte, hvor bordbestilling på forhånd ikke er påkrævet (her kan man også benytte restauranten, selvom man ikke har købt ophold på Musholm). Det er dog altid en god idé at tjekke med receptionen først, så I ikke kører forgæves i tilfælde af fuld booking. Man kan også booke et bord via vores hjemmeside.

– Hvad koster det at få rengøring ved afrejse?
Svar: Slutrengøring af huset er inklusiv i prisen. Dog kan der forekomme et gebyr for ekstra rengøring, hvis huset vurderes efterladt i uacceptabel stand.

– Skal man selv medbringe linned, håndklæder, shampoo, sæbe og føntørre?
Svar: Alle senge er opredt med rent linned, og der er ét stort håndklæde samt ét lille håndklæde pr. person. Ligeledes er der en lille pakke shampoo samt sæbe, og der er håndsæbedispenser på alle badeværelser. Alt dette er inklusiv i prisen. Føntørre skal I selv medbringe.

– Skal man selv medbringe opvaskesæbe, opvasketabs, karklude, viskestykker og toiletpapir i feriehusene?
Svar: I hvert feriehus med køkken medfølger der én opvasketab, én karklud, ét viskestykke og to ruller toiletpapir. Forventes der et forbrug ud over dette, skal man selv medbringe eller tilkøbe i receptionen. Opvaskesæbe og krydderier (inkl. salt og peber) skal selv medbringes. Desuden er der service til seks personer i alle feriehusene med køkken. Er der behov for mere, kan det lånes i receptionen.

– Kommer elregning oven i prisen?
Svar: Nej, elforbrug er inklusiv i prisen på opholdet.

FAQ, Konferencegæster

– Hvordan er mødelokalerne indrettede; hvilke møbleringer/opstillinger er mulige?
Svar:
Møbleringen/opstillinger kan laves, som I ønsker det. Som udgangspunkt vil det være i grupper, men stort set alle opstillinger kan laves; hestesko, biografrækker, ét stort mødebord – alt sammen afhængigt af hvor mange I deltager. Stolene i mødelokalerne er med ryg og armlæn. Mødelokalerne er desuden udstyrede med smartboards, hvor der benyttes Clickshare-funktion til opkobling. I enkelte af vores mindre mødelokaler vil der være stor tv-skærm med tilslutning via HDMI.

– Hvor mange mødelokaler og grupperum har I?
Svar: Vi har syv mødelokaler og seks grupperum (knap til at trykke på mødelokaleoversigt)

– Hvad dækker standard AV-udstyr over hos jer?
Svar: Smartboards med Clickshare (eller stor tv-skærm med HDMI-indgang), håndholdt og/eller håndfri mikrofon.

FAQ, Handicap og tilgængelighed

– Kan man låne hjælpemidler hos Musholm, og hvad koster det i så fald, og hvordan bestiller man?
Svar: Man kan godt låne hjælpemidler hos Musholm. De hjælpemidler, vi har i huset, kan man låne gratis. Er det et hjælpemiddel, vi bliver nødt til at leje igennem Hjælpemiddelcentralen, kommer der et gebyr på. Hjælpemidlerne skal bestilles inden ankomst – gerne i god tid. De kan bestilles allerede ved booking via hjemmesiden eller ved at kontakte vores reception på musholm@musholm.dk / 7013 7700.

– Er der lift?
Svar: Ja, en stor del af vores huse har monteret loftlift, der går fra soveværelse til badeværelse. Da ikke alle vores værelser har loftlift, skal det meddeles inden ankomst (gerne i god tid), at der er behov for loftlift.

– Er der trapper?
Svar: Musholm er bygget, så det er fuldt tilgængeligt for både kørestole, rollatorer og gående. Der er én trappe på Musholm for at give plads til, at folk der har lyst til at tage trappen som motion, kan gøre det. Der, hvor trappen fører hen, er der ligeledes elevator samt en rampe, hvor man kan følges ad gående som kørende.

– Kan man bestille hjemmehjælp via/hos jer?
Svar: Hjemmehjælpen kan godt komme og hjælpe dig på et ophold hos os, men Musholm kan ikke bestille det. Har du brug for hjemmehjælp under dit ophold hos os, skal du bestille det hos hjemmeplejen i din hjemkommune. Din hjemkommune sørger herefter for at bestille hjemmepleje i Slagelse Kommune, som vil være dem, der kommer og hjælper dig. Det tilrådes, at du bestiller hjemmeplejen i god tid før opholdets begyndelse.